Down to Earth Collective

Wij willen de wijsheid van de Earth Keepers ontsluiten, zodat deze gebruikt kan worden om positieve impact te maken. Het is zonde om wijsheid te verliezen waar zowel oudere als nieuwe generaties baat bij kunnen hebben. Met € 25.000 kunnen we starten met de productie van eerste webaflevering over Leiderschap.

0 dagen te gaan - 200 donateurs , €21.925 toegezegd van €25.000 doel !
88%
Herinner mij

Ontvang een herinnering

In de laatste week van de campagne sturen we je een email om je te herinneren aan dit project. Laat hiervoor je email adres achter.

De Nummers

0 dagen te gaan

200 donateurs

€21.925 toegezegd

88 behaald van doel

Blijf op de hoogte van al onze bestaande, aankomende en voltooide projecten.

Vul uw email adres hieronder in.


Renata Heinen en Rolf Winters gooiden het roer om toen ze kinderen kregen en zichzelf de vraag stelden: wat willen we onze kinderen meegeven? Ze gingen op zoek naar een andere en nieuwe manier van leven, een manier die meer in harmonie met de wereld is. Wat ze niet wisten, is dat deze beslissing zou leiden tot de reis van hun leven. De documentaire DOWN to EARTH is hier het bewijs van. Zonder crew, zonder plan, elk met een camera, een rugzak en de nieuwsgierigheid om te luisteren. Tijdens hun avontuur dat vijf jaar duurde, leefden ze met en bij verschillende stammen op zes continenten. Ze filmden hun ontmoetingen met de Earth Keepers, stamoudsten van over de hele wereld, die tijdens unieke gesprekken hun wijsheid deelden. Earth Keepers leven nog in verbinding en harmonie met de aarde.

De film vertegenwoordigt gedachtegoed dat ons zal helpen de wereld voor de komende generaties goed achter te laten. De boodschap is eenvoudig: Wij zijn allemaal Earth Keepers. Wij zijn niet afhankelijk van anderen om iets ten positieve te veranderen. 

DOWN to EARTH is meer dan een film. Het is een call to action. De film is niet gemaakt om alleen te kijken, maar om mee aan de slag te gaan. Velen willen na het zien van de film verantwoordelijkheid nemen en zoeken naar concretere handvatten om een meer verbonden, meer bewust en meer duurzaam leven te leiden. We kunnen de kans om DOWN to EARTH tot leven te brengen niet voorbij laten gaan. 

Met de Down to Earth Collective, een social impact enterprise, brengen we het gedachtegoed van de film tot leven. Wij gebruiken de wijsheid van de wisdom keepers om thuis, op het werk en in het onderwijs positieve impact te maken. Rolf en Renata zijn erin geslaagd om de wijsheid te ontsluiten. Om deze wijsheid door te geven is jouw support nodig. 

We hebben 200 uur aan materiaal dat niet in de film is gebruikt. Dit willen we beschikbaar maken als webserie. De eerste drie afleveringen gaan over Sustainability, Leadership & Education, waarbij we ook hedendaagse rolmodellen een podium geven. Hiermee brengen we het Down to Earth gedachtegoed nog dichterbij en wordt het concreet toepasbaar in ons dagelijks leven. 

Wij willen de wijsheid van de Earth Keepers ontsluiten, zodat deze gebruikt kan worden om positieve impact te maken. Het is zonde om wijsheid te verliezen waar zowel oudere als nieuwe generaties baat bij kunnen hebben. Met € 25.000 kunnen we starten met de productie van eerste webaflevering over Leiderschap.

Steun nu
Herinner mij

Ontvang een herinnering

In de laatste week van de campagne sturen we je een email om je te herinneren aan dit project. Laat hiervoor je email adres achter.

A better world, a better us, a better you.

Blijf op de hoogte van al onze bestaande, aankomende en voltooide projecten.

Vul uw email adres hieronder in.

Stop imagining, start doing!

Positieve initatieven en de mensen daarachter helpen wij samen aan het bereik en de middelen die nodig zijn om verder te komen.

Ondernemende, innovatieve, culturele en duurzame initiatieven die bijdragen aan een betere wereld komen zo in een stroomversnelling, waarmee een positieve golf geraliseerd wordt. Het bereik en de impact van het project vergroot je door de boodschap te delen.

Onze projecten

88%

Down to Earth Collective

We want to unlock the wisdom of the Earth Keepers, so that it can be used to make a positive impact. We need to keep the wisdom that can benefit both older and new generations. With € 25,000 we can start producing the first web episode about Leadership.

Steun nu

Steun Bas Timmer en Sheltersuit in New York

Support Bas Timmer in his mission to provide everyone who is homeless with warmth, protection and dignity with Sheltersuit. A Sheltersuit is a wind and waterproof jacket with a zip-on sleeping bag.

Support now

SUE's Warriors

SUE’s Warriors Foundation zet zich in voor meer diversiteit in mode en media om zo een inclusieve samenleving te promoten.

Steun nu

Dutch Sustainable Fashion Week

Wat je draagt heeft impact op andere mensen en het milieu; Dutch Sustainable Fashion Week wil zoveel mogelijk consumenten daar op positieve wijze bewust van maken door jong talent, spraakmakende collecties en innovatieve ontwikkelingen in de spotlight te zetten.

Support now
33%

Makers Unite

RAMZI is the first fully circular bag that connects refugees with local societies. Profit from RAMZI go directly back into our social and vocational inclusion programmes for newcomers. Help us tell more stories like Ramzi’s.

Support